Fotballgolf

Postet av Sylling Idrettsforening den 11. Okt 2014

Belønnet med fotballgolf for god innsats i Norway Cup!Sist fredag møttes Syllings fotballjenter og gutter på Holtsmark Golf.
Dette var klubbens J14 og G13 som begge leverte topp innsats og gode resultater under årets Norway Cup.
Som en sosial aktivitet for spillere og ledere ble det denne fredagskvelden i samarbeid med Holtsmark Golf arrangert en uhøytidelig fotballgolf runde på den flotte 9 hull fotballgolfbanen på Sylling. Med strålende sol og blide fotballspillere ble dette en flott markering.

Etter at pizza og brus var fortært, var det på tide å teste spillerens skudd og pasningsfot ute på den flotte banen. Her var alt noe annerledes enn på en flat fotballbane med et stort mål i begge ender. En bane som ikke var flat, her gikk det både oppover, litt på skrå ned/utover eller bare nedover.
Alt mot et hull ikke stort større enn en vanlig bøtte.
Et godt tilslag og en følsom pasningsfot var det som skulle til for å komme nærmest mulig det ideelle antall spark pr. hull.
Alle spark ble behørig notert på scorekort, akkurat som i vanlig golf.
De samme kortene hadde for øvrig Stabæks elitespillere brukt dagen i forveien.

Noen vinnere ble ikke kåret, men det pågikk høylytte diskusjoner i alle lag om hvem som vant. Denne kvelden vant alle.

En flott kveld, på et flott anlegg med flott fotballungdom fra Sylling, var initiativtaker Ingeborg Swang Sylling og leder av fotballgruppa Narve Holmen's oppsummering.
Dette er noe de virkelig anbefaler trening og sosialt arrangement for andre lag og klubber.